Anasayfa / Hastalıklar ve Tedavileri / Lazerle Hemanjiom Tedavi

Lazerle Hemanjiom Tedavi

Gelişen teknoloji ile çağımızın en önemli sağlık sorunlarından biri haline gelen Hemanjiom ameliyatsız tedavi olanakları geliştirilmiştir. Bu kapsamda uygulaması başarılı olarak devam eden Lazerle Hemanjiom Tedavisi bulunmaktadır. Tabii tüm vakalarda uygulanmasada yüzeyel derin olmayan hemanjiomlarda yüksek ısı ile hemanjiomlu bölgeyi tahrip etmeyi amaçlamaktadır.

Hemanjiom lazer

Bir çok alanda etkinliği kanıtlanmış olan lazer hemanjiom tedavisinde de ciddi çözüm olmaktadır. Filtrelerle sınırları belirlenmiş yüksek ısı taşıyan ışığın hemanjioma uygulanması şeklinde yapılan bir tedavi yöntemidir.Daha çok yüzeyel olgularda yani derinliği çok fazla olmayan vakarlın tedavinde tercih edilir.

Lazerle hemanjiom tedavisi seanslar halinde uygulanır inatçı vakalarda 10-15 seans sürerken abartılı olmayan damarsal sorunlarda daha erken tedavi sağlanabilir. Vücudun her yerinde görülebilen şarap lekesi (port wien stein), gül lekesi (siper hemangioma), vücuttaki küçük kırmızı benlerin tedavisinde başarıyla kullanılabilir.

Dev kitlesel olgularda tek başına bu yöntem yetersiz kalmaktadır bu durumda kombine tedaviler uygulanır. Ek olarak skleroterapi, köpük tedavisi gibi yöntemlerlerle dev hemanjiomlar da tedavi edilebilir. Lazerin ucunun girebildiği tüm vücut alanlarında kullanılabilir.

Damar benlerinin tümü ameliyatsız yöntemlerle tedavi edilebilir.Lazele tedavi tek başına bir çok vakada kullanılabilse de kabarık damar benlerinde diğer yöntemlerle birlikte kullanılır. Tüm bunlar göz önüne alındığında hemanjiom tedavisi bu konuda tüm teknoloji ve yöntemlere sahip kliniklerce ve bu konuda tecrübeli ekiple yapılmalıdır sadece lazer kullanılan bir merkezde sonuca gidilebilmesi oldukça zordur.