Anasayfa / Hastalıklar ve Tedavileri / Varis Hastalığı Neden Olur?

Varis Hastalığı Neden Olur?

Varis Neden Olur?

Bir çok faktöre dayalı olan Varis hastalığı en önemli sebebi hiç şüphesiz genetik ve mesleki yaşama dayalı olmasıdır. Her ne kadar kadın hastalığı olarak bilinsede, kadınlar kadar olmasada erkeklerdede görülen bir hastalıktır. Aşağıda nedenlerini göreceğiniz Varis hastalığı önlem almanız durumunda %50 oranında hastalığa karşı korunmuş olursunuz.

Genetik Varis Neden Olur? 1. Derece aile bireylerinde varis hastalığı olması durumunda (Anne ve Babalarda) olması çocuklarıda bu yönde etkilemektedir. Örnek bazı genç erkeklerle 17-18 yaşında saçlarının yarısı ağarma sorunu olur. Buda genetik bir durum olup kaçınılmazdır.

Hamile Kadınlar Risk Taşır; Kadınlarda daha çok görülme nedeni özellikle hormonel değişimler ve gebelik özelliği nedeniyle hamile kalınan dönemde ortaya çıkmakta fakat tedavisi için mutlaka doğum sonrası beklenmelidir.

Varis Neden Olur

Mesleki Yaşam İçin Önlem Alın; Bir tornacı düşünün, ayakta çalışmayı gerektiren bir meslek olup muhtelen hergün en az 8-10 saat beklemesi gerekmekredir. 1 metrelik bir alanda genelde sabit şekilde beklenen bu ve buna benzer meslekler kişinin damarlarında ciddi oranda basınca neden olmaktadır. Bu durum damar cidarları ve kapakcıklarda bozulmalara neden olarak sonuç varis hastalığına neden olmaktadır. Alınacak basit önlemlerle hastalığa karşı korunabilirsiniz.

Nasıl Önlem Almalıyım? Genetik vakalarda çok fazla etkisi olmasada, mesleki varislerde özellikle her 30 dakikada bir kısada olsa hareket etmeli ve yürüyüş yapmalısınız. Gerekirse 100 metre yürüyün o bile yeterli olacaktır. Boş zamanlarınızda uzanarak bacaklarınızı 15cm yukarda tutmayı ihmal etmeyin.