Anasayfa / Varis Hastalığı / Pake Eksizyonu Ameliyatı

Pake Eksizyonu Ameliyatı

Pake Eksizyonu Nedir?
Bundan 10 yıl öncesine kadar varis tedavisi için tek seçenek varis ameliyatı idi önce Lazer, Radyofrekans ve Skleroterapi çıktı birde bunun üstüne köpükle varis tedavi çıkması artık ameliyatları gereksiz hale getirdi. Fakat bunlar için teknolojik yatırım ve tecrübe gerektirdiği için uygulaması her yerde mümkün değildir. O nedenle varis ameliyatı halen devam etmektedir. En çok uygulanan varis ameliyatları arasında Pake Eksizyonu gelmektedir. Kötünün iyisi diyebileceğimiz Pake Eksizyonu diğer teknikleri göre daha başarılı olup, tek başına yeterli değildir.

pake-eksizyonu

Pake Eksizyonu Nasıl Yapılır?
Eskiden İnsizyon ile yapılan bu teknik zamanla geliştirilip lokal anestesiz ve 3-4mm kesilerle yapılmaya başlandı. Amacı varisli damarı bağlantı noktalarında bağlamak, yada bağlayıp kesmektir. Kesi alanı küçük olması nedeniyle bazen dikiş atmaya bile gerek kalmamaktadır.

Tek Başına Yeterli Değildir
Varis tedavisinde pake eksizyonu tek başına uygulandığında bir işe yaramaz. Önce pake eksizyonu yapılır devamında lazer, radyofrekans ve skleroterapi tedavisi gerekmektedir.

Bandaj Yada Varis Çorabı Gerekir
Tedavi sonrası hasta mutlaka varis bandajı sarılması yada varis çorabı kullanması gerekmektedir. Yada bı sorunları yaşamamak için ameliyatsız varis tedavi imkanlarından yararlanmalısınız.